torsdag 6 november 2008

Tillbakablick!!!!

Jaa vad har hänt sen examensvisningen då...
Sommaren spenderade jag och Emelie med att planera inför STAJL BY MALMÖ som arrangerades på St Knuts torg den 31 Augusti.
Det visade sig vara jätte roligt att deltaga i, 2 uppsättningar fick man visa på Modevisningen som var 3 ggr under söndagen. Jag sydde upp 2 kläningar som jag fick mycke positiv respons på :)
sen fick man 2 uppsättningar fotade tidigare under sommarn till tidningen "Stajl by malmö", bilden blev jätte fin! Och tidningen delades ut runt omkring i skåne regionen och till bransch folk.
Dagen blev jätte lyckad, massa folk och mycke positiva kommentarer och respons!
Jag tänker att man måste vara med och visa upp sig på så många ställe som bara går, förhoppningsvis så kommer ju alltid ngn ihåg en vid ett senare tillfälle :)

Arrangemanget var toppen lyckat för både mig och Emelie, vi fick massa positiv respons under hela dagen så när kvällen närmade sig och allt var över så var vi jätte glada och sjukligt trötta!

Efter det så var det några lugna veckor, jag har jobbat på med mitt halvtidsjobb som personlig assisten, man måste ju få ihop pengar så man kan investera i lite "nya" tyger coh konstruera nya kreaktioner.

Projektet nu och sen några veckor tebax är att fixa till lite nya kreaktioner som ska fotas och läggas upp till försäljning. Konstruera och sy väskor är en del i det hela! För att inte tala om allt annat runt omkring som man ska tänka på... är ju inte så enkelt att "bara sy" som vissa verkar tro emellanåt....

Jag har fyndat en hel del fina tyger på tradera och andra ställen :) Så nu är det bara att få till alla idéer som jag har, det kommer såklart bli toppen!

Imorrn kommer bilder, håll er tills dess ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Svårt att vänta på de nya bildernaspoces